Известие

Collapse
No announcement yet.

Термостат от Рено 5 и температура на таблото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Термостат от Рено 5 и температура на таблото

    Вчера сложих термостат от рено 5 на алфата(jtd 115 facelift). Сложих Вернет 4495, който отваря на 86 градуса, имаше и на 89, но реших че е по-добре да е 2 градуса под оригиналния от колкото 1 над, не че е голяма разликата.
    Всичко точно с монтажа, но след това стрелката се закова на чертичката между 50 и 90'С, което трябва да е 70, а не на 90'С. Колкото и газ да и давах трудно дигна малко над тази чертичка, но като я оставих на място за 5-10мин стигна 90'С. Като потеглих пак падна.

    Реших че или термостата който съм сложил да е дефектен и да отваря на 70'С, или да съм го пре*бал като съм го слагал или пък датчика за температурата не мери правилно. Добре, ама ако е датчика и 86 на термостата е равно на 70 по датчика, то като качи на 90, значи температурата е в лютеницата.

    Затова закчих ФЕС-а и по него температурата на двигателя беше 86'С(по таблото 70), на място качи до 97'С(по таблото 90) и се включи първа степен на перката, пада до 90 и перката се излючва.


    Предполагам това е са нормални температури?
    Какво мойе да е причината срелката на таблото да не показва правилно и как евентуално да я оправя?
    '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
    EGR off, cat off, remap, BMC inbox

  • #2
    Температурите са нормални. С почистване на буксата на датчика, може показанията на уреда да се приближат до реалните, но не очаквай чудеса. С друг датчик, също може да се пооправи показанието, но пак не е сигурно. Има един вариант да се свърже успоредно с датчика едно съпротивление, но така ще направиш показанията реални само в някакъв температурен диапазон - примерно в околността на работната температура.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Ако е от датчика, няма ли и фес да показва грешно?
      '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
      EGR off, cat off, remap, BMC inbox

      Comment


      • #4
        Не непременно, защото са 2 отделни датчика в един корпус. Един за ECU - то и един за стрелката.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          В "един корпус" имаш предвид корпуса на термостата или са и на една букса?
          До колкото видях буксата на датчика има 3 кабела.
          '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
          EGR off, cat off, remap, BMC inbox

          Comment


          • #6
            В корпуса на датчика са 2 датчика. Два от трите извода свързват датчика за ECU - то. Третият е за стрелката. Другият извод на датчика за стрелката е вътрешно свързан към шаси (в корпуса на датчика).


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от che_ Покажи съобщение
              но след това стрелката се закова на чертичката между 50 и 90'С, което трябва да е 70, а не на 90'С.
              Там са 80 градуса,а не 70
              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

              Comment


              • #8
                И 80 да са, пак не показва правилно - 7'С разлика
                '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                Comment


                • #9
                  Значи само датчика ти дава отклонение,другото си е в ред.
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Ако ECU - то мери 3 - 4 градуса над реалното, а стрелката 3 - 4 градуса надолу и нещата си идват намясто.

                    Най-добре е да се види, къде е истината с независим термометър.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Склонен съм да вярвам на ЕКУ-то, защото ти1 86'С които държи когато колата е в движение съвпадат с градусите на които отваря термостата. Само ми е странно защо стрелката въобще се мести, а на стилото ми(пак 1.9 115) стрелката не мърда от средата без значение колко време работи на място.
                      '03 156 JTD 115 Sportwagon facelift
                      EGR off, cat off, remap, BMC inbox

                      Comment


                      • #12
                        На някои коли "стрелките" умишлено са направени инертни в зоната около работната температура за да не се тормозят излишно потребителите.
                        При 166 например стрелката стои като закована на 90 гр. В същия момент, температурата според ECU - то варира в обхвата 80 - 100.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          При мен, на същия двигател, температурата стои около чертичката под 90 (и аз я оприличавам на 70). Ако се застоя в трафик или натискам повече по баир вдига до 90. После пак си пада. Като цяло държи около 70 по прибора.
                          Alfa Romeo 156 Sportwagon, 1.9JTD, вътрешен фейслифт.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Penev Покажи съобщение
                            При мен, на същия двигател, температурата стои около чертичката под 90 (и аз я оприличавам на 70). Ако се застоя в трафик или натискам повече по баир вдига до 90. После пак си пада. Като цяло държи около 70 по прибора.
                            Тази чертичка при 156 е 80 градуса.
                            Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                            GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от sollider Покажи съобщение
                              Тази чертичка при 156 е 80 градуса.
                              Остай друго...два реда по-нагоре съм го посочил същото и пак няма кой да го прочете......после никой не ще да помага......ми като няма кой да чете.
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment

                              Working...
                              X